HYBRIDNÍ TURBODMYCHADLA

Jak již název napovídá, jedná se o turbodmychadla konstruovaná spojením 2 typů turbodmychadel (z hlediska velikosti). Zpravidla se použije větší kompresorové kolo s upravenou dmychadlovou skříní ke stávající turbíně, takže v těchto případech nedojde ke změně zástavbových rozměrů. Při stavbě hybridních turbodmychadel pro výkonové úrovně nad 220 k už musíme sáhnout k turbínové skříni s vyšším A/R (hodnota popisující hltnost) a původní zástavbové rozměry již zpravidla nelze dodržet.

Samotnou montáží hybridního turbodmychadla však nedojde ke zlepšení výkonových parametrů. Naopak dojde ke zvětšení turboefektu tzn. prodlevy při akceleraci z nízkých otáček, špatnému průběhu momentové křivky a zvýšení kouřivosti.

To je způsobeno neodpovídajícím softwarem řídící jednotky (ECU) danému hybridnímu turbodmychadlu.

turbodmychadlo hybrid GT20/17 pro motor 1,9 TDI 81kW ---- 130 kW

Z důvodu větší únosnosti a účinnosti při vyšších otáčkách používáme zpravidla kompresorové kolo frézované z předkovaného polotovaru (MFS).


Pro některé typy motorů (zpravidla zážehových) jsou dodávány hybridní turbodmychadla přímo výrobci turbodmychadel.

 Sériové turbodmychadloTurbo Upgrade
AEB
ANB
APU
AWT
1.8 T - 5V
AGU
ARX
AUM

1.8 T - 5V
AXX
BWA
BMP

2.0 TSI
Volejte zdarma zelenou linku 800 10 10 55
Pošlete poptávku